HTML

fujitsu amilo pi3560

fujitsu amilo pi3560 laptop blog, minden erről a laptopról és rólam, elsősorban közös utunkról. Jelenleg ez a laptop az otthoni, és céges laptopom, úgyhogy elég sokat vagyunk együtt.

Friss topikok

fujitsu amilo pi3560 hátoldal leszerelés, és processzor csere képekkel

2011.05.12. 12:59 doncico

Régóta tervezem, hogy néhány képpel bemutatom, hogyan lehet leszedni a hátlapot, és ott mi található, és hogyan kell cserélni a processzort a fujitsu simens amilo pi3560-ban.

fujitsu simens amilo pi3560 hátlap

 

 

Mielőtt neki állnák szerelni, húzzuk ki a laptopot töltőről és vegyük le az akkumlátort, biztos, ami biztos. Utána, csavarjuk ki az összes csavart és pattintsuk le a fedelét a gépnek.

 

 


fujitsu simens amilo pi3560 nyitott hátlappalÍgy néz ki belülről a gép. jobb alul a vincseszter látszik. Felette az alaplap és a hozzátartozó hűtés. Ki kell csavarni az összes ezüst fejű csavart, amely a hűtést fogja le. A ventilátor körüli fekete fejűeket nem kell. (ha először próbáljuk levenni akkor még nem lesz könnyű, mert oda lehet ragadva a paszta, rosszabb esetben száradva.) Óvatosan, de erőt kifejtve próbáljuk megmozgatni a hűtést. Kicsit balra, és lefele kell húzni, hogy a ventilátor háza kiszabaduljon.

fujitsu amilo pi3560 processzor

 A hűtés levétele után, a következő kép fogad minket. A ventilátor áram ellátása miatt az alaplapra van dugva, és ha nem akarjuk levenni, akkor jobbra tudjuk kirakni. Bejelöltem, hogy hol mit látunk. Ez a három elem kap hűtést, így ezeket kell pasztával bekenni. Nem kell sok paszta, csak vékonyan, mert, ha túl sok az se jó, de ezt majd ráér a visszaszereléskor. (a képen rosszul van jelölve az északi híd és videó kártya.) Az északi hídon egyébként gyárilag átvezető szivacs van, amit rajta lehet hagyni, talán érdemesebb is, és levettem és bepasztáztam.

 

 

utolsó lépésként ki kell csavarni egy lapos fejű csavarhúzóval a processzor mellett található kis csavart. Elég 180 fokban elfordítani, utána szinte kipattan a processzor. Visszarakás előtt ne felejtsük el rácsavarni, mert nem fog elindulni a gép.

 

amilo pi3560 heatsink

Mielött visszaszerelnék a laptop hátulját, érdemes kitisztítani a hűtést sűrített levegővel, ha erre nem szánunk pénzt, akkor porszívóval kiszívni a port. A sűrített levegővel úgy érdemes végezni a takarítást, hogy a ventilátortól fujjuk kifele a gépből, mert a bordák közt igen sok por megtud tapadni tapasztalatom szerint. Bátrabbak egy kis wd40-vel, vagy olajjal a ventilátor tövét "megolajozhatják". Óvatosan mert nehéz beférni a tövéhez, és folyik mindenfelé a folyadék.

Mindenki saját felelősségre nyúljon bele a gépbe, ha még garanciális, akkor jó ha elvisszük szervizbe, hogy ott cseréljék ki az alkatrészt, mert akkor megmarad a garancia.

16 komment

Címkék: processzor szerelés házilag csere képekkel pi3560 amilo

A bejegyzés trackback címe:

https://fujitsu-amilo-pi3560.blog.hu/api/trackback/id/tr332898097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kocsis Jenő 2011.05.16. 16:48:36

Szia!

Szerinted használt procit is a garanciát megőrizve cserélnek benne? T4300-at megéri P7550-re cserélni?

Válaszodat előre is köszönöm!

doncico 2011.05.16. 17:04:43

@Kocsis Jenő: Szia,

Na ez jó kérdés, nem tudom, hogy vajon cserélik-e, de elméletileg igen. Gondolom én, de fel kell őket hívni, és megmondják. Itt szerintem inkább az a lényeg, hogy ők szereljék szét és össze.

kb. 10% a különbség a kettő között, plusz a p7550 kevesebbet fogyaszt, aminek vannak előnyei. Nem tudom mennyi pénzt szánsz rá, de egy t9400 (kb. 20000Ft) már érezhetőbb javulást ad kb. 20%, vagy p8600 15% (kb.15000Ft) hardverapron érdemes körbe nézni, ezekből még szerintem alkudni is lehet.

fcnato 2011.08.11. 17:06:32

üdv nézegettem kicsit guglin és én elsősorban memóriát akarok bővíteni...de ha már kezeli csak foglalat nincs hozzá...akkor vmi házipraktika nem létezik?:/...(mmint ddr3hoz) de a kérdés az lenne hogy mennyit javult a +1gb-al a teljesítmény, egyébként én is a 2x4gbot akartam belerakni de nemtúl olcsó a dolog: www.pixmania.hu/hu/hu/02573147/art/corsair/value-select-4-gb-laptop-.html?srcid=690&Partenaire=Arukereso_aff&CodePromo=oui&aftrack=TVRVNE9Ec3pOVFV5OzEzMTMwNzMzNDQ7

a proci meg, azon is gondolkodom de sehol nem találtam x9100at se t9900 vagyis a te hírdetéseden kívül, ami sajna már elkelt...de amit meg találtam az ilyen 100ezres mutatvány, annyit meg nem ér... t9400-ban benne lennék annak 1-2 hét mva utána is nézek mi hogy merre mennyi...a winchester nekem annyira nem fontos, de ha már cserélted, a javulás mekkora?....egyébként én a 2x2tb-os NAS hálózati meghajtón gondolkodom erősen

a gép decemberben lesz 2éves és tegnap szedtem szét elősször és szte semmi por sem volt benne, de azért a ventinél a háló sokat megfogott de amúgy nem...

és nemtom te hogy vagy vele de nekem a billentyűzetem kezd szaroskodni, és egyszerűen nem tudom tisztán tartani bellül, sűrített levegő ide is vagy vmi más?...meg az 1ik gombomnak az a kis műanyag pöcke letört egyik szétszerelésnél de csak komplett billentyűzetet lehet venni...arra árat tudnál esetleg, vagy ötlet?

a vidikarit meg megpróbálom most húzni kicsit...procira nem tudsz vmit, amivel húzom is, nem csak az energiafogyasztást csökkentem??

doncico 2011.08.12. 09:53:43

@fcnato: Memóriát próbálj meg használtan venni, és elég 2gb modul, csak lehetőleg ugyanaz a típus legyen, mint ami a laptopban van, szerintem kingston, ha jól emlékszem. Én így csináltam. A teljesítményről nem tudok nyilatkozni, nekem úgy tűnik, hogy nagyon függ a processzortól, legalábbis a windows 7 élmény index alapján. hardverapró-n keresgélj, a t9400-nek az ára eléggé lement, de rég néztem. billentyűzetre annyi ötletem van, hogy kérdezd meg a szakszervizt, nekik biztos van, és ha szerencséd van, akkor billentyűnként is, sűrített levegővel takaríthatod nyugodtan, jobb mint a porszívó. A processzort csak akkor lehet húzni, ha a géped tudja, vagy spéci processzorod van az x szériából, bár ott se mindig működik.

fcnato 2011.08.12. 14:09:00

@doncico:
alapgép minden az eredeti még, t6600al vettem, egyébként memóriát m2t kiakarom cserélni mert azthiszem, hogy ami benne van az csak 400mhzes...azért 2*2 800mhzes csak jobban pörögne benne, de akkor megnézem az x szériát...biost frissíteni kéne neki igaz?...nekem még az is az eredeti phoenix ha mnden igaz, tudsz vmi újabbat rá?
és nagyon szépen köszönöm a gyors választ

doncico 2011.08.25. 10:02:10

@fcnato: Nem 800mhz-es, csak van egy kettes szórzó még a 400Mhz-en. Nem kell biost frissíteni az x szériához. Fujitsu oldalán nézd meg a biost, ha jól emlékszem 1.08-ra tudtam frissíteni 1.07-ről.

fcnato 2011.08.25. 21:37:39

egyébként vettem bele 2db 800mhzes 2gigás memókártyát, de élményindex 5.7 maradt így is (kingmax) a procira azt mondták hogy így pc boltba bezserzni lehetetlen max netrül, de azzal most várok egyenlőre...

doncico 2011.08.25. 21:53:01

kicsit félre érthető amit írtam, bár már mindegy, mert írtad, hogy vettél bele újakat. Szóval az is 800mhz-es volt szerintem ami benne volt.

fcnato 2011.08.25. 23:02:32

elvileg 400as volt...leg minden info szerint...everest, ccleaner, rendszerinfo szerint is...de a kártyán pc-6400 áll ami szerint 800-as de ami a lényeg akkor sem lett több az élményindex 4gigával mint 3al volt 5.7-5.7...

doncico 2011.08.26. 08:20:25

akkor úgy látszik, hogy az erősebb processzor miatt nőtt nekem az élmény index.

agrav2 2011.11.17. 09:35:35

"doncico 2011.08.25. 21:53:01
kicsit félre érthető amit írtam, bár már mindegy, mert írtad, hogy vettél bele újakat. Szóval az is 800mhz-es volt szerintem ami benne volt."

Nem egészen értem ezt a MHZ dolgot a ramoknál. Láttam hogy beszéltétek, hogy most 400 vagy 800 vagy 2*400Mhz -es a ram van fcnato gépében.
Nem egészen értem ezt. A rendszer nekem is azt mutatja, hogy 400MHZ ram van a gépben, de mikor szétszedtem, ott pc-6400 van a ram matricáján, ami elvileg 800Mhz kéne, hogy legyen.....

Most akkor hogy van ez az egész dolog??

doncico 2011.11.17. 09:43:40

Pontosan én se tudom, mert sose néztem utána a ramoknak.

agrav2 2011.11.18. 12:16:56

Na sikerült egyes mást kideríteni, aki esetleg olvassa a blogot annak infóként ezek jól jöhetnek.

A ramokn-ak van valós és effektív órajele. A DDR ramok (Double Data Rate) képesek egy időben a lefutó és felfutó oldalon is adatokat futtatni. Vagyis ha pl. a CPU-Z 400Mhz-et mutat nem baj, mert a valós megmozgatható adatmennyiség 800Mhz.

Szóval senki ne ijedjen meg ha a rendszer csak 400-at mutat, az effektív az 800Mhz lesz.

fcnato 2012.03.11. 16:53:48

van 1 nagyon nagy problémám, nem egészen ide kapcsolódik, denem találtam megfelelő helyet, a lényeg az, hogy kikapcsoltam wifit (fn+f1) de sehogy sem tudom visszakapcsolni, és eléggé kéne, ha valaki esetleg olassa még a blogot és tud rá vmi megoldást, vagy van ötlete azt megköszönném

fcnato 2012.03.11. 17:50:12

megoldás: Bios visszaállítása alapra...
süti beállítások módosítása